solnedgången

det var lite svårt att ta foton, med det till höger blev jättelyckat och till vänster är christian

pizzeria Giggolino

det var en otroligt stor portion pasta med köttfärs och säkert ett två centimeter tjockt lager ost som de bakat i ugnen, det var helt jättegott och det är säkert inte så lätt att göra hemma.. plus att det var med olika pasta sorter, nudlar tortellini tagliatelle spiralpasta osvosv. vi delade med christian så att jag åt halva pizzan och han andra halvan och så åt vi också hälften och hälften av pastan. efter att vi ätit färdigt gick vi hem, det tog omkring tjugo minuter.. det var just då jättevackert solnedgång och ljuvlig färg på himmelen

menü bläddrande

giggolino är den bästa restaurangen i schwechat, eller egentligen zwölfaxing men det är nu nästan samma.. vi bor just på gränsen schwechat zwölfaxing. vanligen brukar vi alltid äta pizza där men jag tänkte att jag skulle prova något annat och tog en pasta, pasta med köttfärs och bakat i ugn med ett tjockt lager ost. christian tog en pizza med köttfärs på.

I väntan på bussen

Busshållplatsen till buss 218, som vi alltid tar när vi skall nånstans, ligger mellan där jag bor och där christian bor.. på fotot till höger är christian och bakom honom håller de på att bygga om ett fabrikhus och bakom bygget är vårt hus. vi väntade säkert tjugo minuter på bussen så under tiden testade jag olika funktioner på min kamera och försökte ta konstnärliga foton - det till vänster blev ganska lyckat med min plånbok skarp och bakgrunden suddig

Gassi mit Shorty

det har varit helt ljuvligt väder hela långa helgen så vi har varit ganska mycket ute med christian med shorty, han älskar att springa runt på ängarna och rulla runt i gräset när solen skiner som mest

framför vårt hem!!

Omi på besök

mormorn kommer alltid varje fredag på besök och hämtar med hemmalagad mat ...

sonntagsmittag

på söndagen var vi med mamma, pappa, anna, roman och gerlinde i en typisk österrikisk gäststuga (restaurant) där vi fick riktig fet österrikisk husmanskost + wienerschnitzel och alla typiska österrikiska rätter! efter middagen förde vi mamma och pappa till flygfältet (de missade nästa flyget, gerlinde vill alltid först i sista minuten starta) och så åkte vi hem.. jag övade en timme eller så på körkortet och gick sen till christian och vi såg en film tillsammans

Erste Bezirk

mamma och pappa kom sista april till wien och fick se hur jag bor nu och så fick de träffa anna, annas pojkvän roman, gerlinde, omi (mormorn) osv. så var vi med anna med mina föräldrar i simmering på en kinesisk restaurang. efter middan åkte anna hem (hon har nu studentskrivningarna så hon har massor att läsa) och jag åkte med mina föräldrar in till wien till 1. bezirk där de bästa butikerna i wien centrum är. vi köpte ett par geox skor till mig och så två figurer från swaroschky som minnen från wien till mig och så gick vi i lite klädbutiker till klockan fyra då anna kom in till wien med mammas och pappas kappsäck och de tog båten till bratislava för att fira vappen med ett par bekanta och jag åkte hem med anna med bilen

färska bröd itill frukost

vi brukar ofta med christian på veckosluten gå på en promenad med shorty och samtidgt köpa färska semlor och andra bakverk. det finns ett tankställe i närheten från christian och de har också öppet på söndagar så då brukar vi alltid köpa gott färsktbakat bröd därifrån.. annars tycker jag mycket mera om finskt bröd, men de vi köper med christian är nog också jättegoda!! något veckoslut sku vi säkert själv kunna baka semlor med christian, det är så roligt att baka tillsammans