Min första körlektion

Nästan alla övar att köra privat lite (en del mera) men jag hade före idag aldrig startat motorn eller suttit framför ratten i en bil som varit igång. Så idag var min allra första gång att köra. Min körlärare körde oss först till en stor parkplast som är meningen för körskolan så där är aldrig några andra bilar. Vi började med att kolla att stolen, ratten, speglarna och allt var rätt inställt för mig och så startade jag. Allt är på tyska. Vi körde omkring på parkstället i kanske en timme och så fick jag köra hem därifrån och fick öva allt från små till stora rondeller, rött ljus och allting.. och det gick jättebra, bara en gång måste jag starta bilen pånytt - och det var första gången jag satt framför ratten! ännu åtta körlektioner och ca 12 teorilektioner och så Teoriprüfung (datatestet som man gör i bilskolan, ca 1400 frågor av vilka 90% skall vara rätt) och Praxiprüfung (testet där man kör och läraren kollar om man är färdig att komma ut i trafiken). Om jag övar flitigt kan jag ha körkortet ren 6 maj!! hur coolt som helst, och jag gör det tillsammans med Christian så vi kan plugga tillsammans och idag ska vi till läkaren (alla måst till läkaren och kolla synen osv före man får körkortet) och så 7 pm ska vi igen till bilskolan, på en teorilektion.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter helt jättebra!!!!

Kram, mamma

2009-03-23 @ 22:31:47
Postat av: Pappa

Hej, hur har dina körlektioner gått?

2009-03-28 @ 08:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0